niedziela, 29 września 2013

Ciasteczka owsiane - ulubione

Pierwszy raz zrobiłam je przed pierwszymi urodzinami mojego Małego Futrzątka i tak mi posmakowały, że robiłam je bardzo często w różnych wersjach. Skąd przepis nie wiem:) ale uległ on przekształceniu:) I są to moje ulubione ciastka:)

dziś zdjęcie niestety telefonowe


Ciastka owsiane:

Składniki:
  • 250g płatków owsianych górskich
  • dodatki np. żurawina, śliwka suszona, rodzynki, bakalie (dziś u mnie żurawina, rodzynki i słonecznik)
  • 100g margaryny
  • 60g cukru (ja mieszam pół na pół biały z trzcinowym)
  • 0,5 szklanki mąki (jeśli będzie dużo dodatków to dodać trochę więcej mąki)
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (dziś o nim zapomniałam:) )
  • 14g cukru waniliowego
  • 2-3 jajka
Płatki z margaryną prażymy na patelni (jak dodaje się np. pestki z dyni można je razem prażyć) aż się ładnie zarumienią, dodać cukier, żeby się lekko skarmelizował. W misce umieścić mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i dodatki nie prażone np. żurawinę, wymieszać. Dodać uprażone płatki - wymieszać znów, dodać jajko wymieszać. Na blachę położyć papier do pieczenia, wyłożyć płatkową masę - jest gęsta i mocno płatkowa:) Piec ok. 15min. w 160 stopniach C.

P.S. To o nich pisałam w Twoim ciasteczkowo-konkursowym komentarzu Wiewiórko:)

2 komentarze:

  1. owsiane to też moje ulubione! zdecydowanie numer jeden :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) tak sie domyśliłam :) przepis brzmi pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń