wtorek, 13 stycznia 2015

Pasztet z ciecierzycy

Pasztet z ciecierzycy

Składniki (na małą foremkę):

  • 200g ciecierzycy suchej
  • 5 pieczarek
  • mała cebulka
  • 1 marchewka
  • pół korzenia pietruszki
  • pieprz
  • sól
  • pieprz cayenne
  • otręby zytnie (1/3 szklanki)
  • odrobina bułki tartej
  • jedno jajko
Ciecierzycę moczymy w wodzie 24h. Potem lekko ją solimy i gotujemy, tak by była miękka. Marchewkę i pietruszkę gotujemy do miękkości z odrobiną cukru. Pieczarki podsmażamy na oliwie z oliwek z cebulką. Następnie ciecierzyce ucieramy razem z marchwią i pietruchą dodajemy pieczarki. Ja ciecierzycę odcedziłam, ale podczas blendowania musiałam dolać odrobinę wody. Jak nam powstanie jednolita masa dodajemy jajko, otręby, bułkę i przyprawiamy do smaku, można dodać ząbek czosnku, ale mi się wydawało ze powstał smak taki jak podczas borowania u dentysty:) i wyjęłam.  Wykładamy do formy. Pieczemy 1h w 180 stopniach C.

Dawno już chciałam zrobić taki pasztet, ale przekładałam, bo bałam się ze mi nie wyjdzie:)Ale wyszedł i mi smakuje i bardzo pasuje do niego biała rzodkiew i chleb razowy:)
A u kombinujących futrzaków bałwan Olaf:)

5 komentarzy:

  1. bardzo lubię wszelkiego rodzaju dania na bazie ciecierzycy, a ten pasztet zapowiada się smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi osobiscie smakuje:) wiec mam nadzieję, że u Ciebie też tak będzie:)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie, a z pieczarkami jeszcze nie robiłam ;) Najczęściej robię z dodatkiem kaszy jaglanej. A patrząc na zdjęcia fajnie się smaruje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) pasztet z ciecierzycy nie jest wdzięcznym modelem - no nie wygląda apetycznie - ale smaruje się dobrze - jedynie skórka obsycha podczas pieczenia i jest ciut twardsza:)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam pasztet z ciecierzycy. Nie robiłam zpieczarkami, więc Aniu mnie zainspirowałaś:) i dziękuję bardzo:)

    OdpowiedzUsuń