czwartek, 26 września 2013

Żurawina na winie - czyli gościmy Celebro

Niedawno udało mi się nawiązać współpracę z Firmą Celebro - pierwsze wino jakie wypróbowałam jest Celebro Italy - włoskie czerwone półwytrawne wino. Informację na ten temat można znaleźć na stronie Klubu Celebro. Wykorzystałam je do zrobienia:


Żurawina na winie (przepis pochodzi z broszury lidlowej o kanapkach)

  •  150g żurawiny
  • woda przegotowana
  • 100 ml czerwonego wina ( u mnie półwytrawne czerwone Celebro Italy)
  • łyżeczka miodu
  • kilka kropel soku z cytryny

Żurawinę zostawiamy na kilka godzin zalanych wodą (może być na noc), następnie gotujemy do wyparowania wody. Po wyparowaniu dodajemy wino, miód i sok z cytryny. Gotujemy do odparowania wina. Żurawina wychodzi słodka.
Ja podałam tę żurawinę do smażonego sera camembert (w jajku i bułce tartej) i posypałam prażonymi pestkami słonecznika (w broszurce była jako dodatek do kanapki z camembertem zwykłym również ze słonecznikiem).
Mimo, że do sera bardziej pasuje białe wino - jednak my z Kocurem wybraliśmy te otwarte już Celebro Italy.  

Oto nasi pozostali goście:


 Wina Celebro

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz