niedziela, 8 grudnia 2013

Pstrąg łososiowy

Trafiła do mnie książka Pascal kontra Okrasa - bardzo ładnie wydana, z apetycznymi fotografiami i już zapowiedziałam, że będę męczyła rodzinę tymi daniami:) i już w niedzielę jedliśmy pstrąga łososiowego z karmelizowaną marchwią wg Pascala.
Bardzo sympatyczne, proste danie - nigdy nie łączyłam marchewki z kminkiem, w ogóle marchewki (wyjątek: po grecku) z rybą, a muszę przyznać, że bardzo dobrze się z nią komponuje.


Składniki:
  • 600g pstrąga łososiowego
  • sól, pieprz, pieprz cayenne


  • 600g marchwi
  • 1 łyżka kminku
  • szalotka
  • oliwa z oliwek
  • łyżeczka cukru
  • 100g masła




Marchewkę obrać, pokroić w plasterki, szalotkę pokroić w piórka, zeszklić na oliwie z oliwek w garnku o grubym dnie lub na patelni, posolić, następnie dodać marchewkę zalać wodą tak aby przykryła marchew, przykryć, dusić ok 6-7min, następnie utłuc kminek w moździerzu dodać do garnka z marchwią razem z masłem i cukrem - odparować wodę, doprowadzić marchew do miękkości.
Rybę posypać solą, pieprzem z każdej strony, smażyć na patelni grillowej, lub zwykłe,j lecz dobrze rozgrzanej. Rybę podawać z ciepłą marchewką. 

A z kiermaszu do domu wrocili z nami: Królik i Kot

3 komentarze:

  1. Niestety Małżon nie zagląda do Lidla wcale, nie mam więc książki :( a pstrąg zapowiada się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ fajne te pluszaki!
    Chyba wybiorę się do Lidla, ostatni mam słabość do Okrasy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś zakupiłam tą rybkę, zobaczymy co z tego wyniknie:D

    OdpowiedzUsuń