wtorek, 27 sierpnia 2013

Szynka gotowana (szybko zjadana)

W końcu wypróbowałam przepis na szynkę gotowaną. Widziałam ją już gdzieś kiedyś, ale teraz wzorowałam się na przepisie z Samych Smaczków.  
 
 
Przepis:

  • 1-1,5 kg szynki
zalewa:
  • 2 l wody
  • 1/4 szklanki soli
  • 1,5 łyżki cukru
  • 2 łyżki musztardy
  • kilka ząbków czosnku (2-3)
  • liście laurowe 
  • majeranek, estragon -  po łyżce (ja dodałam moich ulubieńców: oregano i cząber)
  • ziele angielskie
  • pieprz ziarnisty ( u mnie kilka ziaren czerwonego i kilka czarnego)
  • łyżeczka ostrej papryki
Zalewę zagotować, odstawić, jak przestygnie włożyć do niej szynkę. Zagotować (wyjdzie ok 30-40min) i od momentu wrzenia  5 min. Potem odstawić na 6h (ja odstawiłam na noc), po czym ponownie gotować do wrzenia (30-40 min) + 5 min od zagotowania. Wyjąc szynkę, wystudzić i kłaść na kanapki. Szczerze bałam się takiego eksperymentu, ale wyszła krucha i bardzo smaczna. Polecam, domowa wędlina, bez polepszaczy, konserwantów. 
Najważniejsze jest też to, że Futrzaki ją zjadają:) 

W mojej głowie: Metallica - Astronomy

1 komentarz: