sobota, 14 marca 2015

Kobiece ciasto

Długa przerwa - choroby, szpitale, rekonwalescencja, proza życia codziennego...
A na Dzień Kobiet powstało ciasto o kobiecych kształtach - Cycki Murzynki (czy raczej powinnam napisać afroamerykanki;))
Ciasto bardzo szybko zniknęło:)

Cycki Murzynki (przepis z zeszytu od Mamy - swego czasu bardzo popularne)

  • 6 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 15 dag wiórków kokosowych
  • 1szklanku maku (suchego)
  • 20dag biszkoptów
  • 1 galaretka (o ulubionym smaku)
  • rodzynki
  • krem budyniowy 
  • polewa czekoladowa (u mnie rozpuszczona czekolada - pół na pół: mleczna z gorzką)
Białka ubić na sztywną pianę z cukrem, dodać wiórki oraz mak - wymieszać. Piec w nagrzanym piekarniku - 180 stopni C przez ok. 30min.
Na ostudzone ciasto położyć krem, na krem ułozyć warstwę biszkoptów nasączonych galaretką lub alkoholem. Na każdym biszkopcie układamy rodzynkę  (ja dałam żurawinę - żeby bardziej się odznaczała:D) i wszystko polać polewą czekoladową.

4 komentarze:

  1. kurczę,już jakiś czas szukałam przepisu na ,to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że je znalazłas u mnie:) Polecam!

      Usuń
  2. mam nadzieję, że już wszystko w porządku u Was!!!
    Ciasta nigdy nie piekłam choć nie raz juz kusiło :) fajnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już mam nadzieje, że tak - poizolowalismy sie od otoczenia ze 3 tyg po szpitalu, teraz czeka nas szczepienie... mi sie tak jakos przypomniało i zrobiłam:) jest smaczne:)

      Usuń