sobota, 5 października 2013

Sałatka na winie...

Na piątkowy wieczór przygotowałam sałatkę na tzw. winie:) (wszystko co się nawinie:) ), wyszła bardzo dobra. Dodatkowo przygotowałam deseczkę serów francuskich (dostępnych w Lidlu). I obowiązkowo musiało tu się pojawić wino - francuskie, białe, półwytrawne Celebro. Bardzo delikatne, idealnie pasujące do całego zestawu. Więcej informacji na temat wina na stronie Klubu Celebro.



Sałatka 


  • różne sałaty (ja wykorzystałam gotową mieszankę sałat - czerwonej i zielonej lollo, rukoli, endywii)
  • pomidor
  • ogórek
  • czerwona cebula
  • kabanosy (6sztuk)
  • ser typu feta
  • prażone ziarna słonecznika
  • papryka

Sos:
  • oliwa z oliwek
  • musztarda dijon 
  • odrobina octu
  • pieprz, zioła prowansalskie, papryka ostra

 Warzywa umyć, sałatę porwać na małe kawałki, pomidora, ogóra i paprykę pokroić w kostkę (lub według uznania), cebulę w "piórka", na patelni podprażyć słonecznik, kabanosy pokroić na krótkie pałeczki i dodać do warzyw. Podane składniki na sos wymieszać, dodać do warzyw i dobrze wymieszać. Ser pokroić w kosteczkę. Delikatnie zamieszać. Całość wstawić do lodówki, aby połączyły się smaki. 


Przekąskę stanowiły francuskie sery (3 rodzaje: Tomme Pays Basque, Le fromage doux i Carre de l'est ) i niezbędny dodatek francuskie białe półwytrawne wino  (u mnie  Celebro).



*
*
Muzyka może nie nastrojowa:) - Tenacious D. - Tribute

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz