środa, 28 sierpnia 2013

Jabłkowy strudel

Dziś zapraszam na jabłkowy strudel - przepis w Polska gotuje (4/2013). Zrobiony z myślą o Leśnym Zakątku - tam ładujemy nasze akumulatory:) i trochę rozładowujemy rozpierającą energię Naszej Pociechy Futerkowej:)


Jabłkowy strudel
 

Składniki:
  • 400g mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • szczypta cukru
  • 14g cukru waniliowego
  • 200g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki mleka
Nadzienie: 
  • 1kg jabłek
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu ( u mnie jedna cynamonu, a druga kardamonu + dodatkowo u mnie suszona żurawina)
Dodatkowo:
  • Jedno jajko do posmarowania wierzchu ciasta (o którym to ja zapomniałam:))
  • Cukier puder do posypania po ostygnięciu.

Zagnieść z wyżej wymienionych składników ciasto. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić na mniejsze kawałki, zasypać cukrem i cynamonem. Ciasto rozwałkować na prostokąt. Wyłożyć jabłka, zwinąć w rulon. Przełożyć na papier do pieczenia, wierzch posmarować rozbełtanym jajkiem. Ja włożyłam do keksówki i jest kwadratowy, co niezbyt mi się podoba:). Piec 45min w 180 stopniach C. Jak wystygnie posypać cukrem pudrem. 
Moja uwaga:  nie jest mocno słodkie i szybko znika:).

Trzmiel nawet zapozował:)

 Dzisiaj w głowie i samochodzie - Staind - It's been awhile.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz