niedziela, 18 sierpnia 2013

Racuszki

Dzisiaj zrobiliśmy racuszki, już drugi raz:) Dziecku bardzo smakują, dorosłym też, bo robiłam je na działkową przekąskę:).






Zalety:
  • Szybkie i łatwe do zrobienia
  • składniki zazwyczaj są pod ręką
  • w sam raz do małej rączki
  • podzielne
  • można jeść bez niczego, z cukrem, śmietaną, owocami 
  • kojarzą się z dzieciństwem:)
Wady:
  • Szybko się kończą:)
Przepis podaję za blogiem Smak Zdrowia:

Składniki:
  • jogurt naturalny (200g)u mnie pół/pół z mlekiem
  • cukier (30g)
  • drożdże (15g)
  • mąka pszenna (150g+30g)
  • 1 jajko
  • ½ łyżeczki sody
  • 1 łyżka octu
  • owoce sezonowe (u mnie jagody)
Przygotowanie:
Do miski wlewamy jogurt naturalny (temp. pokojowa), dodajemy drożdże, cukier i łyżkę mąki. Całość dokładnie mieszamy, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. Po około 30 minutach zaczyn jogurtowy powinien się lekko ruszyć – czas zależy od temperatury, jeśli jogurt był prosto z lodówki trzeba czekać dłużej. Do wyrośniętego zaczynu wbijamy jajko i dodajemy pozostałą mąkę. Wszystko dokładnie mieszamy, żeby nie było grudek. Do szklanki wsypujemy sodę i zalewamy ją łyżką octu, mieszamy i od razu dodajemy ją do ciasta (taka mała pracownia chemiczna w domu;) ). Całość mieszamy, następnie wrzucamy dowolne owoce sezonowe i delikatnie mieszamy, ja nie dodawałam owoców, za to dodałam aromat waniliowy. Racuchy nakładamy łyżką na rozgrzaną patelnię, dość małe i w sporych odległościach między sobą, bo rosną. Smażymy na małym ogniu pod przykryciem z dwóch stron, aż będą rumiane. Smacznego!!!


Piosenka na dziś: Kings of Leon - Sex on Fire (przypomniałam sobie o niej dzięki obejrzanemu koncertowi na żywo z Londynu na YT:) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz