poniedziałek, 11 listopada 2013

Patriotyczne wiatraczki

Ostatnio na stronie Mała Cukierenka pokazały się kruche wiatraczki. Wstałam dzisiaj rano i wymarzyły mi się wiatraczki patriotyczne:) Oczywiście musiałam walczyć o ich zrobienie - bo pozostałe Futrzaki kręciły nosem - Mały - chciał się bawić z mamą, Duży chyba z przekory tylko. Mimo przeciwności losu powstały:).


Przepis:
Składniki na około 30 sztuk
  • 200g schłodzonego masła lub margaryny
  • 2 szklanki mąki (340g)
  • 2/3 szklanki cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • gęsta konfitura lub marmolada u mnie mix żurawina z gruszką i jabłkiem
  • twaróg z odrobiną cynamonu i cukru waniliowego


Wymieszać suche składniki razem. Dodać posiekane masło i przez chwilę rozcierać palcami. Następnie dodać jajko, śmietanę i szybko zagnieść ciasto. Wstawić je na 30 minut do lodówki. Po wyjęciu z lodówki ciasto zagnieść jeszcze 2-3 razy i  podsypując mąką, rozwałkować na grubość około 4-5 mm. Z ciasta wycinać radełkiem kwadraty o boku około 8 cm. Następnie każdy kwadrat naciąć troszkę po przekątnych. Środek kwadratów posmarować troszkę konfiturą i twarogiem(około 3/4 łyżeczki) i rogi zlepiać na środku kwadratu, tworząc wiatraczki -( tu odsyłam do Małej Cukierenki:). Ciastka piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 170 stopni C na funkcji termoobieg przez około 12-14 minut (180 stopni C na funkcji góra-dół). Po wyjęciu z piekarnika zostawić na blaszce przez około 10 minut i dopiero wtedy je przenosić na talerzyk.U mnie popaliły się trochę rogi i nie są takie idealne jak w Małej Cukierence - ale są smaczne i bardzo kruche.



3 komentarze:

  1. świetne ciasteczka i jakie fajne zdjęcia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wyszły takie jakie sobie wymarzyłam:) ale były bardzo smaczne:) od jakiegoś czasu bardzo lubię takie kropeczki:) i to one nadają urok zwyczajnym zdjęciom:)

      Usuń