niedziela, 24 listopada 2013

Ciasto na piernikową nutę i sowy

Przepis na to ciasto od zawsze było w zeszycie mojej Mamy, ja zakładając swój zeszyt umiesciłam go na pierwszej pozycji dlatego, że:
- łatwo się je robi
- składniki można zmieniać:)
- składniki są praktycznie zawsze dostępne w domu
- potrzebna jest tylko jedna miska, jedna szklanka i jedna łyżka i mikser:)
- dobrze recyklinguje lodówkę
- niepotrzebna waga
- po przełożeniu kremem budyniowym, galaretką z owocami, dzemem może smiało słuzyc jako ciasto swiąteczne
- wychodzi zawsze (tak mówi Mama)**

Składniki (na dużą blachę):
  • 4 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru (dla mnie np. to za duzo, ja daję pół)
  • 2 szklanki zsiadłego mleka (sprawdzone zamienniki: maślanka, jogurt naturalny, kefir, zwykle mleko, dziś np. mały serek waniliowy + mleko)
  • 2 jajka
  • 1 szklanka dżemu (najlepszy domowej roboty i najlepie wychodzi z czarną porzeczką, ale smiało moze byc kazdy u mnie dziś miks jeżyny i żurawiny)
  • 2 łyżki kakao (u mnie 4 bo lubie:D)
  • 1 łyżka cynamonu ( u mnie mieszkanka kardamonu, cynamonu i imbiru)
  • 12 łyżek oleju
  • 4 płaskie łyżeczki sody
Pokusiłam się nawet o dodatek pokruszonej gorzkiej czekolady i suszonej żurawiny - dobry to był pomysł;)
Polecam!

Wszystkie składniki umieścić w misce i dobrze wymieszać.
**Moja rada aby sodę dodać już jak wszystko się wymiesza, ponieważ lubi wchodzić w reakcję z dżemowymi owocami i ciasto zaczyna rosnąc i uciekać i może się zdarzyć, że nie będzie dobrze wymieszane  - tak obaliłam mit, że ciasto wychodzi zawsze, miałam wtedy 14 lat i jakoś nie wpadłam na pomysł, że można jeszcze ciasto wymieszać na blaszce, a ja upiekłam niewymieszane:))).

Gościnnie na zdjęciu pojawiły się sowy - zrobione pod wpływem zaczytania się w Zapiskach z Deszczowego Domu:). Sowy (trochę krzywe) sprawiły Futrzaczkowi wielka radosć, jedną zrobiłam dla siebie do pędraka z piosenkami dla dzieci do pracy, ale niestety została mi skonfiskowana do zabawy;).

A piosenka na dziś: 
Gary Jules - Mad World





3 komentarze:

  1. ciasta na piernikową nutę to zdecydowanie mój typ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie puszyste! Podoba mi się to ciacho, a zwłaszcza fakt, że tak szybko się je robi :D PS Sówki są świetne! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię szklankowe ciasta szczególnie te napakowane korzennymi przyprawami :) wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń