środa, 13 marca 2013

Ciasto z burakiem i nie tylko:)

Słowo się rzekło, miał być пирог i będzie:) Przepis miał zostać wysłany na konkurs z mąką Basią, ale wizualnie nie spełnia moich oczekiwań.


Przepis znalazłam w broszurce Przepisy kuchni rosyjskiej.
 Potrzebne ingrediencje:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 50g drożdzy
  • 50g margaryny
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 jajo
  • sól

Na nadzienie:
  • 1 burak
  • 250g żurawiny
  • 1/3 szklanki cukru
  • otarta skórka z cytryny
(ja nie miałam aż tyle żurawiny więc dodałam domowy dżem z czarnej porzeczki)

W ciepłym mleku rozpuścić cukier, dodać drożdże, wymieszać. Dodać do przesianej mąki  z jajem i solą. Dodać miękką margarynę - zagnieść i odstawić do wyrośnięcia. Przygotować nadzienie: zetrzeć buraczka wymieszać ze skórką cytrynową, żurawinę utrzeć z cukrem, połączyć z burakiem. Ciasto podzielić na 2 części - jedną z nich wyłożyć na tortownicę lub formę do tarty, wyłożyć na to nadzienie. Z drugiej częsci zrobić ładną skrętkę i ułożyć wokół, można jeszcze z cieniutkich wałeczków zrobić krateczkę (u mnie były bardzo cienkie a jakie się zrobiły to widać na zdjęciu:) ) wtsawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni C na 20-25min.
Ciasto w smaku ciekawe, nie za słodkie:) Kocuros pomimo podania mu składu i zjedzeniu połowy ciasta, nie wierzy, że jest tam burak:))) i gdyby jednak tam był ten burakiewicz to wg niego byłabym pierwszą osobą, która robi ciasto z burakiem:) mało jeszcze wie o świecie...:)

1 komentarz:

  1. wbrew pozorom bardzo ładnie Ci to ciasto wyszło! ja lubię takie domowe wypieki nie od linijki :)
    przepis ciekawy tak jak cała kuchnia rosyjska :)

    OdpowiedzUsuń