niedziela, 22 grudnia 2013

Pierniczkowe życzenia

Chciałabym z tego miejsca złożyć najserdeczniejsze życzenia świąteczne wszystkim Odwiedzającym, Obserwującym, Przyszłym Odwiedzającym i Nieodwiedzającym:)
Życzymy:
  • hektolitrów zdrowia
  • tony szczęścia
  • 10000 wiader uśmiechu
  • morza spełnionych życzeń
  • i 3 łopaty śniegu :)
Futrzaki w składzie: Kozica, Kocur i Małe Futrzątko




Pierniki (przepis całkiem zwyczajny i popularny):

 
 Składniki:
  • 2 i 1/4 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka sody
  • 5 łyżek miękkiego masła
  • 1/4 szklanki miodu
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 jajo


Wszystkie składniki zagnieść. U mnie dodatkowo poleżało 1 dzień w lodówce  w worku foliowym. Piec w temp 180 stopni C ok. 10min.

Lukier też całkiem zwyczajny
  • 1 białko 
  • szklanka cukru pudru
  • sok z cytryny
Wszystko razem dobrze utrzeć. Ja zabarwiłam barwnikami żelowymi Wiltona. Dekoracje robiliśmy na trzy Futrzaki.

 Na zdjęciu Najlepszy Przyjaciel Futrzątka (Mała Żółta Papa) ma swój piernikowy odpowiednik.


A choinka już ubrana:)
ptaszek od kiermaszowej Kasi:)

P.S.Pierniki zrobiłam z podwójnej porcji  składników - ale jakoś dziwnie mi zaginęła większa część. Może ktoś widział błąkające się samotnie pierniki?
P.S.2 nie wiem czy zdążę przed Świętami coś jeszcze dodać, bo jakoś dni uciekają, pojawiają się jakieś zapalenia gardła, antybiotyki, wymioty u najmłodszych:/

1 komentarz:

  1. Kochana Tobie i Twym chłopakom wszystkiego co najlepsze, najsmaczniejsze i zdrowia! u nas wreszcie zdrowiej ale wiem co to choróbska przed świętami :/

    OdpowiedzUsuń